کاهش هزینه تماس سازمانی با تالیا

با گسترش نیاز به ارتباطات بین کارمندان و تیم‌های کاری، بحث کاهش هزینه تماس سازمانی به یک موضوع مهم تبدیل شده است. با اینکه بعضی از راهکارها می‌توانند در مدیریت بودجه سازمان‌ها موثر باشند اما مهمترین گام، استفاده از یک استراتژی مناسب برای تماس‌های سازمانی است. تالیا با درک اهمیت این موضوع، بخش مهمی از خدمات خود را به ارائه راهکارهای سازمانی اختصاص داده است. 
در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به راهکارهایی داشته باشیم که می‌توانند در کاهش هزینه تماس سازمانی موثر واقع شوند. با ما همراه باشید.
روش‌های کاهش هزینه تماس سازمانی
سه راهکاری که در ادامه بررسی می‌کنیم می‌توانند از افزایش صورتحساب‌ها جلوگیری کنند و به سادگی توسط سازمان شما اجرایی شوند.
صورتحساب را به دقت مدنظر داشته باشید
یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش هزینه تماس سازمانی موثر باشد، کنترل صورتحساب تلفن است. ممکن است بدون اینکه بدانید هر دوره، هزینه‌هایی را متحمل شوید که شناختن آنها می‌تواند در مدیریت این موضوع به سازمان کمک کند. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
جریمه دیرکرد پرداخت: چنانچه طی دوره‌های مشخص شده توسط اپراتور، صورتحساب خود را به طور کامل نپردازید، ممکن است مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد برای شما در نظر گرفته شود. از آنجایی که مبالغ صورتحساب‌های سازمانی بالا است، این جریمه هم چشمگیر خواهد بود. پس در اولین قدم، مطمئن شوید که قبوض تلفن را در اسرع وقت پرداخت می‌کنید.
هزینه آبونمان و مالیات: به صورت ماهیانه یا دوره‌ای، مبلغی به عنوان آبونمان و مالیات از مشترکین دریافت می‌شود. بد نیست بدانید حتی اگر تماسی هم برقرار نکرده باشید، پرداخت این مبلغ الزامی است.
طرح‌های مکالمه: گاهی اپراتورهای تماس طرح‌های مکالمه‌ای را ارائه می‌دهند که با خرید آنها می‌توانید از برخی خدمات ارزان‌تر بهره‌مند شوید. اگر قصد لغو کردن این سرویس‌ها را دارید، مطمئن شوید که در صورتحساب‌های بعدی این مبلغ از حساب شما کسر نمی‌شود.
سرویس‌های اضافی: یکی دیگر از مواردی که ممکن است در صورتحساب سازمان لحاظ شود سرویس‌های جانبی مانند تعداد داخلی‌ها، همزمانی‌ها، انتقال تماس یا کنفرانس‌های تلفنی باشد. بهتر است درباره هزینه این خدمات با اپراتور خود صحبت کنید.
 
 
نیازهای سازمان را به درستی شناسایی کنید
بهتر است قبل از استفاده از هر سرویسی، نیازهای سازمان چه از نظر عملیاتی و چه از نظر ویژگی‌های مورد نیاز سیستم تماس را مشخص کنید. به طور مثال موارد زیر می‌توانند مشخصات یک سرویس مناسب برای اکثر سازمان‌ها باشند که بسته به نوع اپراتوری که انتخاب می‌کنید، هزینه آنها متغیر خواهد بود:
منصفانه بودن تعرفه ارائه‌دهندگان سرویس تلفن سازمانی
امکان افزودن داخلی‌ها در صورت رشد سازمان (مقیاس‌پذیری)
امکان جابجایی شماره در صورت تغییر مکان
امکان استفاده از یک سرشماره برای شعب مختلف در سراسر کشور
امکان دورکاری و استفاده کارمندان از سرشماره سازمانی در خارج از شرکت
امکان مسیریابی و هدایت تماس مشتریان به بخش مربوطه
تعداد تماس نامحدود در سراسر کشور برای ارتباط با مشتریان و همکاران
قابلیت Caller ID شخصی‌سازی شده به‌هنگام تماس مشتریان برای نمایش اطلاعات آن‌ها
سیستم تلفن گویا (IVR) برای مسیریابی و هدایت تماس‌گیرندگان به بخش مرتبط
اپلیکیشن iOS یا Android و یا پنل تحت‌وب برای دسترسی به تماس‌ها در بیرون از سازمان
قابلیت دریافت پیام‌های صوتی و ارسال آن‌‌ها به ایمیل کارمندان
و ...
البته شاید تمام این ویژگی‌ها را صرفاً از طریق اپراتور تلفن همراه نتوانید پاسخ بدهید اما به طور کلی یک سرویس تماس سازمانی مناسب می‌تواند بستر خوبی برای پاسخ‌دهی به این نیازها را فراهم کند. مسلماً این خدمات را نمی‌توانید در قالب سیم کارت‌های تلفن همراه شخصی دریافت کنید. 
اگر سازمان شما امکان تماس سازمانی را فعال نکند، کارمندان مجبور می‌شوند با سیم کارت‌های شخصی خود با همکاران و سایر سازمان‌ها ارتباط برقرار کنند که عملاً امکان پذیر نیست. چرا که هم هزینه‌های شخصی آن‌ها را افزایش می‌دهد که امکان پیگیری آنها در آینده وجود نخواهد داشت. اینجاست که به راهکار سوم یعنی استفاده از خدمات تماس سازمانی تالیا می‌رسیم. 
از سرویس موبایل سازمانی تالیا استفاده کنید!
اپراتور تالیا به عنوان یکی از اولین اپراتورهای کشور، در تولد هجده سالگی خود نوید خدمات اختصاصی را به مشترکین سازمانی خود می‌دهد. از آنجایی که خدمات این اپراتوری صرفاً به داده، پیامک و یا انتقال صدا محدود نمی‌شود، می‌توانید به عنوان یک سازمان از سرویس‌های مالی، سرویس احراز هویت و همینطور خدماتی که تالیا در حوزه گردشگری ارائه می‌کند، استفاده نمایید.
بسیاری از شرکت‌ها با وجود انبوهی از داده‌ها در کسب و کار خود به یک پلتفرم اپراتوری نیاز دارند تا بتوانند از این داده‌های ارزشمند به یک ارزش افزوده جدید برسند. اپراتور تالیا این آمادگی را دارد که به سازمان‌ها و شرکت‌ها خدمات ارزنده ای را ارائه کند. رویکرد تالیا در عصر پیشرفت و تکنولوژی، به روزرسانی مداوم و به کارگیری فناوری‌های نوین در این عرصه است.
در همین راستا سازمان‌ها می‌توانند برای کاهش هزینه تماس سازمانی از سیم کارت‌های ویژه سازمانی استفاده کنند. طی همکاری شرکت همراه اول و تالیا، مفتخر هستیم که اعلام کنیم سیم کارت سازمانی با پوشش دهی در تمامی نقاط ایران، می‌تواند توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی از سیم کارت‌های سازمانی برای ایجاد روابط سازمان‌ها با مشتریان خود یا شرکای تجاری شان استفاده می‌شود.
در واقع یکی از راه حل‌های موثر در جهت عملکرد مدیریتی و استمرار ارتباطات درون سازمانی، تهیه سیم کارت‌های سازمانی است. از آنجایی که ممکن است در اثر جابه جایی یا تغییر سمت پرسنل نیاز باشد که ارتباطات موجود آن سمت شغلی حفظ شود، داشتن یک سیم کارت سازمانی برای کارمندان، ضروری به نظر می‌رسد. با اینکار دیگر مشکلی در ارتباطات سازمانی به وجود نخواهد آمد و حریم شخصی کارمندان نیز حفظ خواهد شد.
 
 
هدف از ارائه سیم کارت‌های سازمانی چیست؟
با توجه به اینکه سازمان‌ها در اکثر اوقات از سیم کارت‌های سازمانی برای ارسال و دریافت پیامک استفاده می‌کنند، می‌توانند از طرح‌های تشویقی اپراتورها جهت کاهش هزینه‌های خود بهره ببرند. همچنین سازمان‌هایی که سرویس‌های مبتنی برای دیتا دارند، می‌توانند بدون نگرانی از کاهش سرعت اینترنت، در هرکجایی که هستند از سیم کارت سازمانی خود استفاده کنند. 
از جمله ویژگی‌های خرید سیم کارت سازمانی، فعال سازی و عرضه سیم کارت‌ها به صورت یکجا است. با سرویس احراز هویت اینترنتی تالیا دیگر نیازی نیست برای خرید و فعال سازی سیم کارت به صورت حضوری به باجه‌های پیشخوان مراجعه کنید. همه چیز به صورت اینترنتی و از راه دور صورت می‌گیرد. همچنین می‌توانید شماره‌های متوالی برای سیم کارت سازمانی انتخاب کنید که از مزایای خرید این نوع سرویس است.
با توجه به نوع فعالیت و سازمانی که دارید، انواع بسته‌های سازمانی برای مکالمه، پیامک و دیتا در اپراتور تالیا عرضه شده است که می‌توانید با تماس با پشتیبانی این اپراتور، از آنها مطلع شوید. در کنار این مزایا، خدماتی چون صورتحساب سازمانی، افزایش ودیعه، تخصیص اعتبار ریالی و شارژ گروهی سازمانی از دیگر نقاط قوت استفاده از سیم کارت‌های سازمانی است. 
چنانچه سوالی درباره هرکدام مراحل و فرایندهای ثبت سیم کارت تالیا داشتید می‌توانید در بخش نظرات برای ما بنویسید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی تالیا، پاسخگوی شما باشند. تالیا در سال جدید با انرژی هر چه بیشتر در جهت تحقق شعار «بگو، بخند، دیجیتالی زندگی کن» حرکت می‌کند. از اینکه کنار ما هستید، از شما سپاسگزاریم.