پس از سرقت یا مفقودی گوشی تلفن همراه چه اقداماتی لازم است؟

درصورتی که از سیم کارت تالیا در گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنید و گوشی شما مفقود شد یا به سرقت رفت، نگران نباشید! ما به کمک شما می‌آییم تا عواقب مالی و حقوقی آن را به حداقل برسانید. 

ابتدا با شماره خود تماس بگیرید. چرا که ممکن است خوش شانس باشید و کسی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ دهد. اما در قدم بعدی در صورتی که کسی پاسخگوی تماس شما نبود، سریعا مراتب را از طریق مراجعه حضوری به دفتر مرکزی تالیا یا دفاتر خدمات امور مشترکین و یا تماس تلفنی با مرکز تماس تالیا اعلام نموده و سیم کارت خود را بسوزانید تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به جرم توسط سارق متوجه شما نباشد.

همچنین در صورتیکه از سیم کارت‌های تالیا یا دیگر اپراتورهای تلفن همراه استفاده می‌کنید و گوشی شما به سرقت رفته و یا مفقود شده است، جهت ردیابی گوشی با در دست داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی یا شناسنامه مالک سیم کارت و همچنین جعبه گوشی به نزدیک‌ترین کلانتری یا مرکز قضایی مراجعه نموده و تقاضای خود را ارائه دهید. در این حالت کلانتری یا مرکز قضایی با صدور نامه ای به تمامی اپراتورها، درخواست ردیابی گوشی با شماره سریال (IMEI) مربوطه را می‌دهند تا سارق به محض روشن کردن سیم کارت خود بر روی گوشی مسروقه، در شبکه اپراتورها رویت و ردیابی شود.
پس از ارائه نامه مرکز قضایی به دفتر مرکزی تالیا ، اپراتور تالیا طی مدت مشخصی شبکه خود را پایش کرده و پس از آن نتیجه را به شما اعلام خواهد نمود.


ارتباط با تالیا

  • تهران, میدان آرژانتین، خیابان بخارست (احمد قصیر), خیابان شانزدهم, ساختمان شماره 18 کد پستی : 1514814111
  • تلفن تماس: 09329990000
  • رایانامه: cc@taliya.ir