ردیابی گوشی گم شده یا دزدیده شده

گم شدن یا دزدیده شدن گوشی یکی از اتفاق‌های ناخوشایندی است که ممکن است برایمان بیفتد. برای همین بهتر است پیش از وقوع چنین اتفاقی، اطلاعات کافی در مورد نحوه پیدا کردن آن داشته باشیم. اگر گوشی خود را گم کرده‌اید و یا نگران چنین وضعیتی هستید، با ما همراه باشید. در این مطلب از سایت تالیا با هم می‌بینیم که چگونه گوشی گم شده یا دزدیده شده را پیدا کنیم.

چگونه گوشی گم شده یا دزدیده شده را پیدا کنیم؟

بدون شک تلفن هوشمند یکی از دارایی‌های مهم هرکسی محسوب می‌شود. در حال حاضر برای خرید گوشی هوشمند باید بودجه قابل توجهی صرف کنیم. گذشته از این، بسیاری از ما اطلاعات شخصی و حساسی روی گوشی خود داریم. برای همین گم شدن یا دزدیده شدن گوشی واقعا آزاردهنده و مشکل‌ساز است. با این حال ممکن است گوشی ما هم دزدیده یا گم شود، برای همین بهتر است بدانیم چگونه گوشی گم شده یا دزدیده شده را پیدا کنیم.

اگر در حال حاضر گوشی خود را گم کرده‌اید، با استفاده از برخی راهکارهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانید آن را پیدا کنید. استفاده از برخی روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده نیز نیازمند انجام اقداماتی پیش از گم شدن آن هستند.‌ برای نظم بهتر مقاله، بهتر است کار را با اقداماتی شروع کنیم که پس از خرید گوشی و پیش از گم شدن آن باید انجام دهیم. سپس، به سراغ روش‌های پیدا کردن گوشی دزدیده شده می‌رویم که پس از اتفاق افتادن می‌توانند کمک کننده باشند.

کارهایی که پس از خریدن گوشی باید انجام دهید

همانطور که گفتیم، ابتدا کارهایی را مرور می‌کنیم که پیش از گم شدن گوشی باید انجام دهید. اگر اقدامات گفته شده در این بخش را به درستی انجام دهید، احتمال پیدا شدن گوشی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد. علاوه بر این، ریسک به خطر افتادن اطلاعاتت خود را نیز کم می‌کنید.

گوشی خود را رجیستر کنید

رجیستر کردن گوشی، اولین کاری است که پس از خرید باید انجام دهید. با رجیستر کردن گوشی در واقع آن را به نام خود ثبت کرده و تغییر مالکیت بدون اجازه شما غیر ممکن می‌شود. به این ترتیب در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی، کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

روی صفحه نمایش خود قفل بگذارید

بدون شک دست پیدا کردن سارق یا یک فرد غریبه به اطلاعات شخصی گوشی، یکی از بدترین پیشامدهایی است که می‌توان تصور کرد. انتخاب یک قفل مطمئن برای صفخه نمایش، احتمال نفوذ به محتوای داخل گوشی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. در انتخاب کلمه عبور یا الگو، سعی کنید از به کار بردن گزینه‌هایی که به راحتی قابل حدس زدن هستند اجتناب کنید.

قابلیت ردیابی گوشی را فعال کنید

گوشی‌های هوشمند فارغ از سیستم عامل و شرکت سازنده، به قابلیتی مجهز هستند که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، می‌توان آن‌ها را ردیابی کرد. برای استفاده از چنین قابلیتی، ابتدا باید آن را تنظیم کنید. در ادامه روش تنظیم کردن این ویژگی را در گوشی‌های اندرویدی و IOS ذکر می‌کنیم.

قابلیت Find My iphone برای سیستم عامل IOS

قابلیت Find My iphone کمک می‌کند پیدا کردن آیفون گم شده یا دزدیده شده به راحتی انجام شود. فعالسازی Find My iphone‌ علاوه بر ردیابی آیفون از طریق GPS، امکان پاکسازی اطلاعات موجود در آن را از راه دور فراهم می‌کند. بنابراین در صورت ضرورت می‌توانید اطلاعات شخصی خود را از دسترس سارقین دور نگه دارید.

فعالسازی Find My iphone

ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و پس از کلیک روی نام خود، گزینه Find My را انتخاب کنید.

اگر قبلا وارد اپل آیدی خود نشده‌اید، در این مرحله لاگین کنید. داشتن اپل آیدی برای استفاده از قابلیت Find My ضروری است، پس چنانچه اپل آیدی ندارید، نسبت به ساخت آن اقدام کنید.

پس از ورود به اپل آیدی، روی گزینه Find My iphone کلیک کرده و آن را فعال کنید.

در صورت تمایل می‌توانید گزینه‌های زیر را هم فعال کنید:

  • گزینه Find My Network: فعال کردن این گزینه به شما امکان می‌دهد پیدا کردن آیفون آفلاین نیز ممکن باشد. به عبارت دیگر، حتی اگر گوشی آیفون شما به وای فای یا اینترنت همراه متصل نباشد، با این گزینه از طریق آنتن‌های موبایل قابل ردیابی خواهد بود.
  • گزینه Send Last Location: فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود هنگام پایین آمدن بیش از حد سطح باتری، موقعیت مکانی گوشی آیفون به طور خودکار به سرورهای اپل ارسال شود.

استفاده از Android Device Manager برای پیدا کردن گوشی اندرویدی

قابلیت Android Device Manager‌ دقیقا مشابه با Find My iphone طراحی شده است تا امکان پیدا کردن گوشی اندرویدی را فراهم کند. با فعال کردن Android Device Manager، علاوه بر ردیابی گوشی اندرویدی خود می‌توانید به آن زنگ بزنید، اطلاعات خود را پاک کنید و یا بر روی صفحه آن قفل بگذارید.

فعالسازی Android Device Manager

برای پیدا کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده، باید از قبل این قابلیت را فعال کرده باشید. چنانچه از آخرین نسخه اندروید استفاده می‌کنید، به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. سپس وارد تنظیمات امنیتی یا Security شوید. پس از آن گزینه Other Security و Device Admin را انتخاب کنید و در نهایت روی Android Device Manager کلیک کنید.

آموزش